Drugi dzień naszej wędrówki po Wilnie rozpoczęliśmy od Mszy Św. przed Cudownym Obrazem Jezusa Miłosiernego, namalowanym przez Eugeniusza Kazimierowskiego zgodnie z instrukcjami Świętej Siostry Faustyny.

Następnie mieliśmy możliwość obejrzenia Pałacu Prezydenckiego oraz zabudowań Uniwersytetu Wileńskiego, gdzie na każdym niemal miejscu spotkać można ślady wielkich Polaków.

W zabudowania Uniwersytetu wpisany jest kościół świętych Janów: Chrzciciela i Ewangelisty. Jego powstanie wiąże się z przyjęciem przez Litwę chrztu. Tradycyjnie uważa się, że powstał w 1388 roku jako kościół drewniany. W czasie rozbiorów kościół Św. Jana stał się swego rodzaju panteonem narodowym.

Dla upamiętnienia dat jubileuszowych wielkich Polaków wzniesiono tu pomniki Adama Mickiewicza, Ludwika Kondratowicza, tablicę pamiątkową Tadeusza Kościuszki i popiersie Stanisława Moniuszki.
Najpiękniejszym kościołem Wilna jest jednak kościół Św. Piotra i Pawła na Antokolu. To najcenniejsza perła w koronie barokowych zabytków Wilna. O unikatowości tej świątyni decyduje wystrój wnętrza wykonany przez włoskich i lokalnych mistrzów. Na dekoracje kościoła składa się około 2 tysięcy figur, gra światła i cienia sprawia, że dekoracja żyje i jest jakby w ruchu. Wymowna symbolika rzeźb docierała do naszych serc i umysłów wskazując na prawdy dotyczące ludzkiego życia. Kościół wpisany jest do kanonu pięciu najpiękniejszych kościołów Europy.

Prawdziwych Polaków, czyli nas, nie mogło zabraknąć na cmentarzu na Rossie, gdzie znajdują się groby wielu znamienitych Polaków i Litwinów. Dla nas najważniejszym okazało się mauzoleum MATKA I SERCE SYNA, w którym spoczywa Maria Piłsudska i serce Józefa Piłsudskiego. Oddaliśmy hołd pochowanym  poprzez krótką modlitwę i zapalenie zniczy.

Z niecierpliwością oczekiwaliśmy wyjazdu do Trok. To owiana legendami urokliwa kraina położona wśród malowniczych jezior – dawna stolica Litwy. Każdy z tu przybyłych rozpoczyna wędrówkę od ulicy Karaimskiej, ściśle związanej ze sprowadzonym na Litwę starożytnym ludem Karaimów. Wspaniałą atrakcją okazał się rejs statkiem po jeziorze Galve. Piękna, słoneczna pogoda, wiatr we włosach, piękno otaczającej przyrody dostarczyły nam niezapominanych przeżyć.

Po zacumowaniu do brzegu podążyliśmy do zamku księcia Witolda. Murowany gotycki zamek wzniesiony został przez Witolda na początku XV wieku. Obecnie w zamku mieści się Muzeum Historyczne, w którym są bogate zbiory ilustrujące życie polityczne, kulturalne i społeczno-obyczajowe Wielkiego Księstwa Litewskiego.

Na zakończenie dnia odwiedziliśmy również Sanktuarium Matki Bożej Trockiej. W tym roku przypadło 300-lecie koronacji obrazu Matki Boskiej Trockiej, Patronki Litwy.