W naszej szkole prowadzimy również dogoterapię, czyli terapię z psem. Jest to metoda wspomagająca proces rehabilitacji, terapii i rozwoju dziecka, w której bierze udział odpowiednio wyszkolony pies prowadzony przez dogoterapeutę. Pies, który jest obecny na zajęciach dogoterapeutycznych z naszymi dziećmi ma na imię Nala i jest suczką rasy Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Obecność psa w pobliżu dziecka stymuluje jego rozwój, eliminuje zachowania opozycyjne i sprawia, że dzieci chętniej się uczą. Nala pomaga również dzieciom nabywać umiejętności społeczne i uwrażliwia je na świat zewnętrzny – ludzi i zwierzęta. Jako towarzysz w zabawie i nauce, zachęca je do podejmowania wysiłku i wytrwałego dążenia do realizacji zadań.

..

Celem zajęć dogoterapeutycznych jest:

  • socjalizacja, rozwijanie kompetencji społecznych;
  • uwrażliwianie na potrzeby innych;
  • redukowanie napięć emocjonalnych;
  • stwarzanie możliwości odnoszenia sukcesu;
  • nauka współpracy i empatii;
  • stymulacja funkcji poznawczych;
  • usprawnianie funkcji motorycznych;
  • zdobywanie wiedzy z zakresu anatomii, opieki i pielęgnacji psa;
  • poznanie podstaw komunikacji z psem;
  • nauka reagowania na sygnały wysyłane przez psa;
  • nauka relaksacji w obecności psa.