Ostatnia sobota marca powitała nas bezchmurnym niebem i piękną, słoneczną pogodą. Nic więc nie stało na przeszkodzie, żeby nasi uczniowie – Jarek, Daniel i Łukasz, mogli wyruszyć na kolejną, pieszą wycieczkę po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Trasę rozpoczęliśmy nad zalewem w Kostkowicach. Tu weszliśmy na zielony szlak pieszy, którym dotarliśmy do punktu widokowego na wzgórzu Słupsko. Maszerując dalej i pokonując kolejne wzniesienia, dotarliśmy pod monumentalną, ok. 30-metrową skałę na Łysaku. Po dłuższej przerwie przeznaczonej na posiłek i odpoczynek, udaliśmy się na górę Popielową, gdzie odnaleźliśmy dwa, ciekawe schroniska skalne. Tam też, w pobliżu wejścia do Jaskini w Kroczycach, chłopcy natrafili na stanowisko kryształów kalcytu. Bogatsi o znalezione „skarby”, zakończyliśmy w tym miejscu spotkanie z osobliwościami Skał Kroczyckich. Braki kondycyjne u niektórych uczestników wycieczki, zmusiły nas do modyfikacji pierwotnych planów. W drodze powrotnej do Częstochowy zatrzymaliśmy się jeszcze w Mirowie, podziwiając ruiny średniowiecznego zamku i ostańce Grzędy Mirowskiej.