Jednym z najważniejszych problemów współczesnego świata jest ochrona naturalnego środowiska. Człowiek, dążąc do nieprzerwanego rozwoju zaczął przekształcać otaczający go świat. Postępująca degradacja przyrody spowodowała, iż w drugiej połowie dwudziestego wieku podjęte zostały kompleksowe działania mające na celu ochronę środowiska. Tym samym przyczyniono się w sposób pośredni do ochrony samego człowieka. Podstawą tej działalności powinno być wychowanie ogółu społeczeństwa, które należy rozpoczynać od najmłodszej generacji. Umiejętność symbiozy ludzi z przyrodą należy „wpajać” dzieciom od najmłodszych lat. Aby jednak były one przekonane o konieczności ochrony przyrody, szanowały i doceniały jej bogactwo, muszą ją poznawać. Nie można jednak poprzestawać na podawaniu czystej wiedzy. Sama naukowa nazwa jest tylko suchym słowem. Najbardziej poznawczą i aktywną formą realizacji edukacji ekologicznej związanej z gospodarką odpadami, są zajęcia warsztatowe, w których i Nasza Szkoła wzięła udział. Naszym przewodnikiem był Pan Dariusz Pluta, od którego dowiedzieliśmy się jak prawidłowo segregować odpady komunalne, remontowo–budowlane, wielogabarytowe, zielone i problemowe.

Uzyskaliśmy informacje o mechaniczno–biologicznym przetwarzaniu odpadów oraz w jaki sposób ze składowania odpadów można otrzymywać ekologiczny biogaz. Nasza zdolna młodzież aktywnie uczestniczyła w warsztatach wykazując się wiedzą i zastosowaniem jej w praktyce.