Od września bieżącego roku w naszej szkole prowadzone są zajęcia z felinoterapii. Jest to forma zooterapii, która służy poprawie kondycji psychicznej i fizycznej podopiecznego poprzez kontakt z kocim terapeutą i jego opiekunem. Kontakt fizyczny stymuluje organizm do wytwarzania endorfin, pobudza układ odpornościowy, odpręża. Poprawie kondycji psychicznej służy nawiązywanie kontaktu z podopiecznym poprzez świat zwierząt. Czytaj dalej

W naszej szkole prowadzimy również dogoterapię, czyli terapię z psem. Jest to metoda wspomagająca proces rehabilitacji, terapii i rozwoju dziecka, w której bierze udział odpowiednio wyszkolony pies prowadzony przez dogoterapeutę. Pies, który jest obecny na zajęciach dogoterapeutycznych z naszymi dziećmi ma na imię Nala i jest suczką rasy Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Czytaj dalej

Wiedząc o ty, że zwierzęta mają dobroczynny wpływ na zdrowie i rozwój naszych uczniów – wprowadziliśmy również hipoterapię.
Kontakt z koniem wynika ze specyficznej relacji, aktywizującej zarówno ciało jak i umysł. W trójkącie terapeutycznym koń – dziecko – terapeuta, najważniejszą rolę terapeutyczną odgrywa koń. Występuje tu wiele cech, których nie ma w żadnej innej metodzie, a oddziałujące na jeźdźca elementy ruchu konia zmieniającego tempo i kierunek jazdy, są bardzo zróżnicowane. Czytaj dalej

W naszej szkole prowadzona jest Innowacja pedagogiczna  „Animaloterapia – jako wspomaganie edukacji i wychowania”. Zwierzęta wpływają na ludzi w sposób uspokajający – kontakt z nimi obniża ciśnienie oraz spowalnia tempo tętna. Badaniami nad wpływem rybek akwariowych na człowieka zajmowano się na Uniwersytecie Pensylwańskim. Okazało się, że szczególnie korzystnie oddziaływają na człowieka czerwone rybki. Czytaj dalej